Pro nejpřesnější měření rychlosti internetu navštívte stránku www.speedtest.net. Po načtení dat stránky se v mapce zobrazí veliké tlačítko BEGIN TEST na které když kliknete, tak se měření samo automaticky spustí.
Po provedení testu Vám stránka zobrazí výsledky měření. PING znamená rychlost odezvy na server měřiče. DOWNLOAD SPEED znamená Vaši rychlost stahování a UPLOAD SPEED znamená Vaši rychlost odesílání dat do internetu. Tyto výsledky by měly korespondovat s Vámi placenou rychlostí internetu.
Nesmíme však zapomenout na to, že připojení je agregované. Znamená to, že rychlost sdílíte s více uživateli a při maximálním vytížení sítě se rychlost dělí mezi všechny. Je tedy možné, že ve špičce, kdy každý své připojení vytíží na 100% aktuální rychlost nedosáhne Vámi požadované. Používáme stupeň agregace 1:10, což znamená, že Vaše garantovaná rychlost neklesne pod 60% placené rychlosti. Pro lepší pochopení si výpočet provedeme na příkladu.
Platím si tarif GREEN s rychlostí 20 Mb/s za cenu 325 Kč s agregací 1:10.
Znamená to, že mohu stahovat data rychlostí 15Mb/s a odesílat data rychlostí 5Mb/s. Rychlost je rozdělena do dvou sekcí, které mi zabrání mísení mezi sebou. Takže při stahování dat nebudu mít omezeny další služby. Při malém vytížení sítě mohu tedy stahovat rychlostí 15Mb/s. V průběhu dne, jak se bude vytížení sítě měnit, se stane, že moje aktuální rychlost bude klesat. Při plném vytížení sítě budu tedy stahovat data rychlostí 9Mb/s a odesílat data rychlostí 3Mb/s, což je 60% placené rychlosti. K takovémuto výraznému snížení rychlosti však skoro vůbec nedochází. Používáním nových technologií a výstavbou nových bodů stále zvyšujeme kapacitu naší sítě.
Před kontaktováním technické podpory v případě reklamace rychlosti doporučujeme tento postup provést minimálně 3x. Měřič může být vytížen z důvodu velikého návalu uživatelů. V tom případě neprobíhá měření přesně.
Pokud při opakovaném měření zjistíte nízká čísla, proveďte měření ještě před svým routerem abyste vyloučil závadu tohoto zařízení. Při hovoru na technickou podporu se Vás technik na tento postup bude ptát a pokud jste tak neučinili budete na něj odkázáni.
Když naměříte nízkou rychlost, bude to z těchto přícin:
1) Vadný router - tato zařízení mají svou životnost. Snížení správné funkčnosti routeru se právě projeví nížší rychlostí internetu a nebo jeho vypadáváním. Router se skládá podobně jako počítač ze základní desky, která obsahuje kondenzátory. Ty postupem času začínají vysychat a tento jev bývá nejčastější příčinou nižžší propustností dat, čili nížší rychlosti internetu.
POZOR: router je v podstatě malý počítač. Také běží na svém operačním systému. Ten se postupem času občas zasekne podobně jako Váš počítač a proto jej nezapoměňte čas od času restartovat (vypnout/zapnout).
2) Pohnutá anténa - nepřízeň počasí jako jsou prudký nárazový vítr, kroupy, návaly sněhu můžou mít za následek pootočení příjmací antény. Může jít jen o centimetry, ale i to má vliv na zhoršený příjem signálu internetu a tím pádem nižší rychlost. Při montáži internetu si proto intenzitu signálu zapisujeme abychom tento problém mohli diagnostikovat bez toho, aby technik lezl k Vám na střechu.
3) Vadný příjmací modem - pokud jste zjistili nízkou rychlost internetu a tento problém přetrvává i po všech výše zmiňovaných postupech jak tento problém odstranit či odhalit pak jediná možnost zůstává ve vadném příjmacím modemu. Díky naší dálkové správě můžeme problém lokalizovat a mnohdy i rovnou odstranit.
tarif 8